Rendelés módosítása Módosítások bezárása

Kosár frissítése

 Munkaerő-megtartás: díjat kapott az ALDI informatikai cége

Budapest, 2023. 10. 03. – Az ALDI International IT Services Kft. (AIIS) az ALDI SÜD vállalatcsoport számára nyújt informatikai támogatást Magyarországról. A közel 700 főt foglalkoztató cég dinamikusan bővült az elmúlt öt év során. Az új munkahelyek létrehozása mellett az AIIS kiemelt figyelmet fordít a munkaerő megtartására annak érdekében, hogy az ALDI SÜD leányvállalatai világszerte magas színvonalon tudják kiszolgálni a vásárlókat. Az egyébként is alacsony fluktuációs rátát a vállalat a felére csökkentette, a munkaerő megtartásáért végzett munkájáért az AIIS a HR-Revolution Díjátadón szolgáltatás kategóriában a legjobbaknak járó elismerést kapta.

Az AIIS eredetileg az IT-támogatási feladatok ellátására jött létre, de az állandóan magas minőségű szolgáltatásainak és a kiemelkedően képzett magyar informatikusoknak köszönhetően a vállalat az elmúlt évek során számos szoftverfejlesztési projektet kapott a cégcsoporton belül. Az AIIS fejleszti például az ALDI online vásárlást támogató szoftvereit, és teszteli az ALDI összes kasszarendszerét Ausztráliától az Egyesült Államokig.
Jelenleg világszerte összesen több mint 29 000 ALDI-felhasználó IT-támogatását végzi az AIIS három magyarországi városból, továbbá üzleti szolgáltatásokat – például ügyfélszolgálat, könyvelés, utazásszervezés – nyújt az ALDI-leányvállalatoknak.
Az AIIS kiemelt figyelmet fordít arra, hogy a dinamikus bővülése mellett – immár közel 700 szakembert foglalkoztat a cég – a munkavállalóival partnerségben, hosszú távon tervezzék az együttműködést. Ennek csak az egyik pillére a versenyképes fizetés és az inflációra reagáló bérfejlesztés: az AIIS 2022-ben egy év alatt – pozíciótól függően – 26–44%-kal emelte béreit, ráadásul minden munkavállalóét egységesen, bértárgyalás nélkül.
A versenyképes fizetések mellett folyamatos képzést, előrelépési esélyt és egyes területeken a külföldi munkavégzés lehetőségét nyújtja a vállalat. Mindezeknek köszönhetően az egyébként is alacsony fluktuáció 50%-kal csökkent, és még az iparágon belül is kiemelkedően jó értéket ért el a cég. A munkaerő megtartására és a fluktuáció mérséklésére fordított erőfeszítéseket most egy szakmai díjjal is elismerték: az AIIS HR-Revolution díjat kapott, amit Csikós-Nagy Katalin, a JOB Evolution Nonprofit Kft. ügyvezető igazgatója adott át Karl Anikónak, az ALDI International IT Services Kft. HR vezetőjének. 

„Arra törekszünk, hogy a céges célok és a munkavállalók személyes céljai összhangban legyenek. Amikor ezek egy irányba mutatnak, akkor hirtelen nagyon könnyűvé válik minden. Az előmenetel mellett nagyon fontos az anyagi megbecsülés is. Ezt a bérstratégiánk lehetővé teszi, ami által mindenki évente garantáltan egy jelentős béremelésre számíthat. Örülünk ennek a díjnak, hiszen fontos számunkra, hogy a cégen belüli eredményeinket munkavállalóink mellett a HR-szakma is nagyra értékeli” – mondta a díjátadó kapcsán Szabados Gábor, az ALDI International IT Services Kft. ügyvezető igazgatója.

„Az AIIS egy tudásalapú szervezet, ezért fontos, hogy a kollégák motiváltságára és tudására helyezzük a hangsúlyt. Ehhez többek közt tréningnapokat vezettünk be, és train the trainer lehetőségeket kínálunk, amelyeknek a segítségével különböző karrierutakon tudjuk végigkísérni a kollégáinkat, ahol vertikálisan és horizontálisan is tudnak saját céljuknak, motivációjuknak vagy élethelyzetüknek megfelelően tovább haladni” – emelte ki Csókási Gábor, az ALDI International IT Services Kft. ügyvezető igazgatója.

„A humán erőforrás felelőssége a vezetőnél van. HR-es kollégáink arra fókuszálnak, hogy a növekedésből adódó szerepváltozásban támogassuk a vezetőket, és a növekvő szervezetben meg tudjuk őrizni a családiasságot és – a home office mellett – az egyre komplexebb és hatékonyabb, jó hangulatú, folyamatos fejlesztésre fókuszáló, tanuló és támogató együttműködést, ami még kis létszámnál jellemző volt ránk. Mindemellett egy olyan iparágban dolgozunk, ahol a technológiai környezet folyamatosan változik és fejlődnünk kell. Tudásalapú szervezetként olyan embereket alkalmazunk, akiknek fontos a tanulás, a fejlesztés, az önismeret, a kommunikáció, a tudatosság, az önazonosság. Kollégáinknak pedig minden támogatást és eszközt meg is adunk, hogy számukra az AIIS ne csak kihívás, de szerethető környezet is legyen. Meghallgatjuk, bevonjuk, összekötjük őket, mindenki ötlete és véleménye fontos, hiszen általuk fejlődik az ALDI működése és teljesítménye is” – nyilatkozta Karl Anikó, az ALDI International IT Services Kft. HR vezetője. 

Az ALDI-ról
Az ALDI a diszkontfilozófia megalkotójaként kiváló minőségű élelmiszereket és non-food termékeket biztosít vásárlói számára a lehető legkedvezőbb áron. Az ALDI Magyarország Élelmiszer Bt. 2008-ban nyitotta meg hálózatának első üzletét Magyarországon, jelenleg 168 áruházzal áll a vásárlók rendelkezésére, és több mint 6000 főt foglalkoztat. A vállalat ALDI UTAZÁS márkanév alatt egyéni és csoportos utazások, szállások széles körét kínálja online platformon, továbbá öt üzletének parkolójában diszkontbenzinkutakkal várja a vásárlókat. Az ALDI mind biatorbágyi logisztikai központjának, mind pedig saját tulajdonú boltjainak teljes áramszolgáltatását zöldárammal biztosítja. A vállalat frisshús-kínálatának fejlesztéséért „Az Év Friss Húsáru Kereskedője 2023”, az általa létrehozott 1300 munkahelyért és jóléti intézkedéseiért „Az Év Munkáltatója az FMCG Kiskereskedelemben 2023”, a Kiváló Minőségű Élelmiszer védjegyet elnyert nagyszámú termékéért „Az Év Boltja 2023 NÉBIH KMÉ különdíjat” díjat kapta. Az ALDI Magyarország negyedik alkalommal kapta meg a DUIHK „Megbízható Munkaadó” díját. A vállalatról bővebb információ a www.aldi.hu honlapon található.    

Sajtófotók az alábbi oldalról tölthetők le: https://www.aldi.hu/hu/az-aldirol/sajtoszoba/fotogaleria.html

Sajtókapcsolat:
Pákolicz Attila
Solutions Communications Kft. 
E-mail: a.pakolicz@solutionscom.hu / sajto@aldi.hu