Rendelés módosítása Módosítások bezárása

Kosár frissítése

Az aldi törekszik minél több magyar beszállító bevonására

A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) az ALDI vezetőivel egyeztetett arról, hogy tovább növeljék a magyar beszállítók arányát. Az áruházlánc nyitott újabb hazai termelők, élelmiszer-előállítók befogadására, a kamara pedig segíti a kapcsolatok létrehozását.

„A koronavírus rámutatott arra, hogy mennyire fontos a hazai áruk előnyben részesítése; hosszú távon is erősíteni kell a hazai előállítók értékesítési lehetőségeit. Célunk, hogy a magyarországi üzletek polcain elsősorban azok a friss vagy feldolgozott élelmiszerek legyenek megtalálhatóak, amelyekből a magyar élelmiszer-gazdaság szereplői megfelelő mennyiséget és minőséget állítanak elő.” – hangsúlyozta a megbeszélésen Éder Tamás, a NAK élelmiszeriparért felelős országos alelnöke.

„A magyar fogyasztók keresik a magyar termékeket. A zöldség-gyümölcs ágazatban cél a feldolgozók fejlesztése, ami által magasabb hozzáadott értékű áruk kerülhetnek a fogyasztókhoz. A kamara a potenciális partner termelők, élelmiszer-előállítók bevonásával kész termelői fórumok szervezésében is segíteni az üzletláncnál” – emelte ki Mártonffy Béla, a NAK Országos Kertészeti és Beszállítóipari Osztályának elnöke.

„Magyarországi piacra lépésünk óta arra törekszünk, hogy ami Magyarországon magas minőségben elérhető, azt itt szerezzük be. Jelenleg a kínálatunk több mint fele magyar beszállítóktól származik. A sertés- és szárnyashús kategóriában szinte valamennyi termék magyar forrásból érkezik, míg a zöldség-gyümölcs esetében főszezonban akár a kínálat 80%-át is hazai termelők biztosítják. Kiszámítható és stabil partnerei vagyunk mintegy 260 magyar termelőnek és feldolgozónak, akik nekünk szállítanak árut. Beszállítóinkkal közösen azon dolgozunk, hogy ami jelenleg magyar forrásból még nem érhető el, a jövőben azt is az országon belül szerezzük be. Ezzel a lépéssel nem csupán a magyar gazdaságot támogatjuk, hanem növeljük az ellátásbiztonságot, és a rövidebb szállítási láncnak köszönhetően kisebb lesz a működésünkből származó környezetterhelés is” – mondta Bernhard Haider, az ALDI Magyarország Élelmiszer Bt. országos ügyvezető igazgatója.

Az ALDI 2008 óta van jelen Magyarországon, jelenleg 83 településen 146 áruházat üzemeltet, állandó kínálata mintegy 1800 különböző termékből áll. Az áruházláncnál kapható szinte valamennyi tej és a trappista sajt összes kiszerelése kizárólag magyar forrásból származik, a nyári szezonban pedig a zöldség-gyümölcs kínálat mintegy négyötödét Magyarországon szerzi be a vállalat. Az ALDI szorosan együttműködik a Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamarával, és közösen segítenek magyar vállalatoknak kijutni a nemzetközi piacra. A külföldi ALDI-üzletek is rendszeresen árulnak magyar termékeket, a lengyel ALDI aktuális akciójában magyar téliszalámi és nagy kiszerelésű tejföl található az áruházlánc ottani szórólapjának címlapján.

Az ALDI Magyarország a világszerte mintegy 6200 áruházat üzemeltető és közel 150 000 munkatársat foglalkoztató ALDI Süd vállalatcsoport része. A csoport Magyarország mellett Németországban, Ausztriában, Ausztráliában, Svájcban, Szlovéniában, Olaszországban, Nagy-Britanniában Írországban, az Egyesült Államokban és Kínában van jelen.

Kapcsolat:
Fekete Zsanett, PR és kommunikációért felelős kabinetfőnök-helyettes (NAK), +36 30 219 1319, fekete.zsanett@nak.hu
Konrád Szilárd, vezető kommunikációs szakértő (NAK), +36 30 597 1292, konrad.szilard@nak.hu
Erhard Stotz, marketing és kommunikációs igazgató (ALDI), +36 23 533-645, erhard.stotz@aldi.hu
Internet: www.nak.hu/sajto